Onko helpompaa tuoda teknologiaa markkinointitoimistoon kuin luovuutta teknologialähtöisesti toimiville konsulteille?

Syksyn iso uutinen kansainvälisestä markkinointimaailmasta on tässä. Accenture Interactiven uusi toimitusjohtaja on luovuuden kuninkaaksikin kutsuttu David Droga. AI on noin neljänkymmenen viime vuosina hankitun toimiston sulatusuuni, jolla oli myyntiä kunnioitettavat 10.6 miljardia dollaria 2020. Kyseessä on hyvin erilainen toimisto kuin Droga5, jonka AI osti 2019 ja jota David Droga viimeksi johti. Mikä on kilpailuetu asiakkaan näkökulmasta?  “Accenture Interactive has become the leading digital powerhouse at the intersection of data, creativity and technology,” sanoo Droga nimityksen tiedotteessa. Vaikuttavaa mutta ei helposti ymmärrettävää. Asiakasnäkökulmasta AIn antia pitää avata kiinnostavammin. Kymmenet kilpailevat toimijat kuvaavat itseään ihan samalla tavalla. David Droga pystyy parempaan.