Pohjoismaiset yritykset tulivat kiinnostaviksi

AdAge julkaisee päivittyvää blogia (https://adage.com/article/agency-news/latest-agency-layoffs-and-furlough-measures-response-pandemic/2250446)  muutoksista, jota koronapandemia markkinoinnin toimistoissa aiheuttaa. Irtisanomiset, lomautukset ja palkan alennukset ovat tyypillisiä seurauksia. Positiivisuuttakin on silti ilmassa, pandemia on toisaalta yhdistänyt alaa. Adforum järjesti tässä kuussa virtuaalisen summitin valintakonsulteille, jotka auttavat markkinoinnin kumppanivalinnoissa. Aikaeroista huolimatta meitä oli parhaimmillaan lähes 100 konsulttia ympäri maailmaa. IPG, MDC, Dentsu, WPP, Omnicom, Accenture ja Havas kertoivat tilanteestaan ja suunnitelmistaan. Monia toimistoja ei pohjoismaissa edes ole mutta nyt on kiinnostusta pohjoismaisiin asiakkaisiin. Fyysinen toimisto ei ole välttämättömyys. Ja tarjolla on loistavia ammattilaisia. Markkinoinnin maailma kutistui ennennäkemättömästi vain viidessä kuukaudessa.